
De internationella kostnaderna för annonsering ökar stadigt och ligger på över 600 miljarder dollar sammanlagt. Ja, annonsering och reklam har blivit en allt viktigare drivkraft i en modern ekonomi. De regioner i världen som spenderar mest pengar på annonsering är Nordamerika, följt av Asien och Europa. Ständiga innovationer och nya trender gör att branschen växer och det ser knappast ut att avta. Numera används annonsering i alla möjliga medier för att ingen ska missa ett budskap. Några av de populäraste medier för annonsering är följande:
- affischer,
- evenemang,
- teve,
- tidningar,
- radio,
- internet,
- direktförsäljning.

Annonsering kommer i många olika former och nya sätt att annonsera blir möjliga med nya teknologiska innovationer. Branschen växer så det knakar och det tredje decenniet i 2000-talet kommer vara en ny ålder av teknologiska möjligheter, däribland förstärkt- och virtuell verklighet. Av denna anledning är det lägligt att investera en ansenlig summa på annonser, kika in hos https://www.capcito.com/sv och ta en titt på företagslån. En sammanställd lista på fantastiska fakta och statistik om branschen presenteras här för att se i siffror vad branschen åstadkommer.
3 fantastiska fakta
1. Dubblad budget på sociala medier: De senaste åren har sociala nätverkstjänster som Facebook, Instagram och Twitter blivit viktiga plattformar för annonsering. Exempelvis fördubblades budgeten annonsering på sociala medier från 2014 till 2016.
2. Ett hav av bannerannonser: Det är förmodligen få personer som inte sett bannerannonser på webben. Vad de flesta kanske inte känner till är omfattningen. En genomsnittlig person exponeras med över 1700 bannerannonser per månad.
3. Lukrativa Google Ads: För varje krona som företag spenderar på Google-annonser tjänar de två kronor, det vill säga dubbel avkastning. Google Ads är därför en lönande annonseringsplattform som är relativt billig.
Lämna ett svar