Du sitter på tunnelbanan och har tröttnat på att stirra ner i mobilen. Du har skrollat igenom sociala medier 10 gånger och batteriet håller på att dö. Istället för att titta ut genom fönstret börjar blickarna att dra sig mot annonseringen som sitter på väggarna i tunnelbanan och vips har du fått information om att hemstädning bara kostar 350 kronor innan RUT och att Fjärilshuset i Stockholm har bekvämare öppettider under påsklovet. Att företag sätter annonser i kollektivtrafiken är idag inget ovanligt. Varje dag färdas mer än 800 000 människor med olika typer av kollektivtrafik, t.ex. pendel, tunnelbana och buss. Vad är då bättre än att låta sitt företag synas inför alla dessa ögon?
Eftersom många väljer att annonsera i kollektivtrafiken är det viktigt att man ser till så att den egna annonsen sticker ut. Satsa på tjockare och större bokstäver för att “highlighta” den viktigaste informationen och det som du vill att resenärerna ska se först. Att annonsera på detta sätt kan kosta en del, men ibland går det att få ner priserna om du går via t.ex. en reklambyrå. Reklambyråer kan i många fall få ner priserna tack vare samarbeten och liknande.
Lämna ett svar