
Digital marknadsföring har fått enormt mycket uppmärksamhet de senaste åren, men det betyder inte att traditionella trycksaker inte fungerar längre. Tvärtom är det viktigt att hitta en marknadsföringsbalans där du använder dig av både digital och traditionell annonsering om du vill nå ut till kunderna. Här kan du läsa mer om tillfällen då du bör annonsera med trycksaker.
Mässor & Event
Mässor och event är utmärkta tillfällen att marknadsföra företaget med olika sorters trycksaker. Mässbesökare är folk som har ett intresse för din bransch vilket gör dem till potentiella kunder eller partners. Med andra ord finns det hög potential att nå ut till nya kunder på mässor och events, men konkurrensen är hög eftersom samtliga utställare slåss om besökarnas uppmärksamhet. Därför är det viktigt att stå ut ur mängden med snygga trycksaker. Företagets logga och färger bör synas på många ställen för att dra till sig uppmärksamhet. Stora företagsflaggor med din logotyp är ett måste på mässan. Hos www.frobergs.se hittar du alla typer av flaggor, vimplar, banderoller, rollups och vepor till mässan eller eventet. De kan även trycka flaggor enligt ditt önskemål, exempelvis mindre bordsflaggor. Hos Fröbergs kan du även beställa profilreklam med tryck, exempelvis pennor. Denna form av giveaways är ett mycket effektivt och billigt sätt att locka kunder till din monter och få dem att komma ihåg dig efter mässan.
Fysiska butiker
E-handeln ökar stort, men behovet av fysiska butiker kommer alltid att finnas kvar. Det är därför viktigt med bra annonsering för att locka kunderna till din butik. Snygga fasadflaggor, butiksflaggor och kioskflaggor är ett bra sätt att locka in kunderna från gatan. Ditt varumärke är ditt företag och därför bör du se till att synas.
Giveaways vid e-handel
Att ge giveaways i form av olika trycksaker är mycket uppskattat, framför allt vid e-handel då kunderna inte besöker en fysisk butik. Genom att ge en penna med företagets logga, ett fint kort eller någon annan liknande produkt ökar chanserna att kunden beställer igen. I princip alla älskar små presenter och gratisprodukter och därför bör du inkludera det i leveransen när dina kunder handlar online hos er. Med tryckprodukter som giveaways kan du bygga ett starkt varumärke.
Lämna ett svar